vrijdag 13 augustus 2010

Ingeschreven voor mijn eerste marathon

De oorsprong van de marathon ligt in het jaar 490 v.Chr., toen de Griekse soldaat Phidippides van Marathon naar Athene gesneld zou zijn om het nieuws van de overwinning van de Atheners op de numeriek veel sterkere Perzen aan koning Darius te melden. Na het uitbrengen van de woorden «Verheug u, wij hebben gewonnen!», viel de boodschapper dood; hij bleek een zonnesteek te hebben opgelopen. Over de waarheid van dit verhaal valt nog te twisten maar ach, wat maakt het uit. De Franse filoloog Michel Bréal opperde al in 1896 om de marathon in het programma van de eerste Olympische Spelen op te nemen.

Ja ja, ik heb mij ingeschreven. Ik ben vanaf nu dus een officiëel marathon inschrijver. Nu kan ik niet meer terug. Mijn startnummer heb ik nog niet, maar de marathon van Brussel (10/10/10) zal voor eeuwig mijn naam in haar deelnemerslijst dragen. Wat een heerlijk gevoel. Nu nog zorgen dat ik bij de eerste 20 000 deelnemers eindig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten