zondag 8 augustus 2010

Zomerloop Cadzand

Vooraf
Ik ben goed  in conditie en ben op vakantie. Via een evenementenfoldertje blijkt er een lokaal loopwedstrijd door te gaan, op dinsdag 3 augustus 2010 is het de 5 de zomerloop in de duinen van Cadzand. Zal ik die strandjutters eens laten zien hoe ze moeten lopen? Ik schrijf me in voor de 9.6 km, dat kan dan lekker zowel als heuveltraining als snelheidstraining van de week doorgaan.

Tijdens
Oei, de opkomst is toch groter dan verwacht. De concurrentie is niet mals. Oei die mannen hebben allemaal T-shirts van een loopclub, triathlon, of van marathon aan. Ik ben benieuwd.

Aargh, ik heb me helemaal opgeblazen tijdens ronde 1. Hoe ga ik het in godsnaam drie volle rondes uithouden? Dat blijft hier maar dalen en stijgen op die duivelse duinen. Tijdens ronde 2 en 3 word ik zowaar ingehaald door kortademige veteranen, jeugdige lopers en een blondine. Gelukkig staat mijn vrouwtje mij 2 keer per ronde dolenthousiast aan te moedigen. Vooruit met de geit.

Nadien
Het was vreselijk. Het was zalig. Tine is onder de indruk van mijn kunnen. Moe maar voldaan, mag ik terug naar het huisje. Misschien Top 25? En ja hoor na lang zoeken heb ik de einduitslag te pakken. Plaats 19 is lang niet slecht. Ik train voor een marathon, niet de 10km. Nog 2 minuten er af pitsen en ik sta volgend jaar in de top 10.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten